måndag 23 november 2009

Ensam hemma.( Home alone)

Igår åkte de hem.Caroline, pojkvännen Andreas och Jenny och Kyle, till Göteborg.Det blev tomt och tyst och jag kommer ingenstans utan att Göran skjutsar mig.
Men det finns saker att göra hemma.Jag stickar vantar och ska lägga upp till en schal,Ishbel.Jag hoppas att Veronica kan hämsta mig til stickcafét i biblioteket, så jag får se lite andra människor.Håller på att bli lite skogstokig av att sitta inomhus.Ute regnar det och jag kan inte gärna blöta ner gipset.Men jag håller mig inte stilla, har ett berg av stryktvätt och ska leta fram julgardinen till köket.Det är ju advent och jag ska pynta och baka lussekatter och lite kakor.
I morgon ska jag bli omgipsad och få et mindre gips, bara över foten.Då kanske jag blir så bra att jag kan ta bussen ner på stan själv!

Ett foto på barnbarnet Kyle och Göran.( Photo of our grandchild Kyle and Goran )

At sunday afternoon the children who visited us over the weekend, left for their homes in Gothenburg.Everything got so quiet and I can't go places if Goran is away.
I can't drive, so he has to take me whereever I want to go.
There are a lot of things to do and I don't keep sitting in the sofa.I have a lot of laundry to iron.I also have to cet into my closet and find my christmas curtain ( for the kitchen window ).We also have to decorate for the first holiday in December and bake safran buns and cookies.
I'm knitting mittens and will cast on for a schawl, Ishbel.There will be a knittenig café in the city library on wednesday and I hope that Veronica will take me, so I can see and talk to people.I'm getting a bit crazy of sitting inside and talking to myself.It's raining heavily outside and the cast can't get wet.But tomorrow I will see my doctor and get a smaller cast, thet covers only my foot.Then I can take the bus to the stores in the city.

Inga kommentarer: