söndag 28 juni 2009

Jag är färdig med schalen i Kauni.Det gick åt ett helt nystan + lite grönt från nästa nystan.Det är Nancy Bush "Estonian Lace ".Jag stickade dubbla mönsterrapporter, då jag ville att schalen skulle täcka mina skuldror.
Nu håller jag på att sticka färdigt et par sockor, som har legat i skåpet ett helt år.Jag måste avsluta alla project, innan jag börjar på något nytt.
Sitter i trädgården och stickar.Det är varmt och skönt och jag ser mina praktfulla bergspioner.Visst är de vackra?

Schal i Kauni.

Bergspioner.

I have finished the Estonian Lace schawl( Nancy Bush ) in Kauni.I used one whole skein + a little bit green from the next skein.I knitted the chart twice, as I wanted the shawl to cover my shoulders.
Now I'm knitting on a pair of socks, I started on a year ago.I have to finish all old projects, before I start a new one.
I,m sitting in my garden.It's warm out on the porch and I have beautiful pionés to look upon.

1 kommentar:

stickveronica sa...

Så fin sjalen blev! Ser fram emot att se den i verkligheten.
Kram,
Veronica