lördag 20 juni 2009

Midsommar!

Efter att ha firat midsommaraftom med goda vänner, är jag hemma igen.Fredagen var regning ach kall och på förmiddagen haglade det hos oss.Men i glada vänners lag var våra sinnen fyllda av skratt och glad gemenskap.
Väl hemma väntade ett berg av tvätt, som jag skata arbetar mig igenom.Det är mest lakan från alla som låg över hos oss i förra vecka.Nåja, det är ett kärt besvär och tvättmaskinen klarar sig själv.Vädret ser ut någorlunda, så jag kan hänga ut tvätten.
Med stickningen går det långsamt.Taggad av Veronica ovh Ulrika, gick jag igenom mina pågående stickningar.Det är ett par sockor, som har legat halvfärdiga sedan stickstämman och min Kaunischal.Jag höll som bäst på att planera och lägga upp till en ny babytröja, men hejdade mig i sista minuten.Jag lider också av upplägggningssjukan.

Goran and I have celebrated minsummerevening at friends.We had a goood timr,lot's of laughs and good company.Friday was cold and rainshowers, even came down some hale coming down.
At home, I had a mountain of sheets waiting to get washed.Luckily the washer dosed it for me, it's after last week when we had our children sleeping over.
Veronica and Ulrika has challenged me to finish all kitted projects that's laying around.Luckily I had two projects, a pair of socks and my Kaunischal.I have the casting on illness and was eager to start on a new babysweater, but put that on hold.
I'm to knit the edge on the Kaunischawl, it willbe very nice.

Inga kommentarer: