tisdag 11 augusti 2009

Skagern!


Här är jag.Mittemellan Nordsjön och Kattegatt, längst ut på spetsen av Skagern.Vattnet var ljummet och salt.Måsarna skriade i skyn och det regnade inte.Oh, vad jag njöt,kunnat stanna där mycket länge.Men allt har ett slut.....
Hälsat på barn och barn-barn i Göteborg, och en liten visit till Ulrika.På hemvägen stannde vi till hos svärföräldrarna och drack kaffe.Inte illa för en tre dagars tur, eller?
Nu är jag hemma igen.Fortsätter att sticka på min Norrskensschal i det garn jag färgade med Veronica.Nej,jag har inte köpt något mera garn, men ett set med Knitpro rundstickor följde med från Deisy design.Batteriet till kameran tog slut, så det blir inga bilder idag.

Here I'm standing in the saltwater from the North sea and Kattegatt.At Skagern, in Denmark.The water was lukewarm and salt.Seagulls screamed in the air and it wasn't raining.I enjoed it very much and could have stayed there for e very long time.Bur everything has an end......
Visited children and grandhild in Gothenburgh, and a lshort visit to Ulrika.On the way home we stopped at my husbands parents for coffé.Not bad for a threedays trip.
Now I'm home again.I'm knitting on a shawl in the yarn that Veronica and I dyed.No, I haven't bought any yarn this time.Only a set with knitpro knittingneedles from Deisy design.My kamera run low on the battery, so there will be no pictures this time.

1 kommentar:

Tusse Fox sa...

Skagern är en sjö mella Vänern och Vättern!
Du menar nog Skagen!