lördag 29 augusti 2009

Sjukskriven! ( On sickleave)


Så här ser min fot ut just nu.Utan bandage är den alldels blå och svullen.För att inte tala om blåmärket på ändalykten.Den lyser som ett jätteblåbär.
Vad som hände, när jag skadade foten?För att korta ner historien, så jagade jag en harkrank ( jättemygga ) i sovrummet.Jag skulle vifta ut den ur rummet( nyrenoverat ), hoppade upp på vår dubbelsäng viftandes med en tidning och ramlade ner med ett brak.Ett mellanfotsben är av och jag är hemma ett tag.Inga skogspromenader för mig på ett tag och jag som längtar efter att plocka svamp och lingon.
Nu går jag på kryckor och allt jag gör tar dubbbelt så lång tid.Ska sätta mig ner och sticka färdigt norrskensschalen.Jag funderar på att ha lite pärlor i den nedersta hålraden.Tid har jag i alla fall, för att sticka och läsa.

This is what my foot looks like these days.Whitout the bandage it's swollen and blue.Don't mention on the blue mark on my behind.It gloves like a giant blueberry.
What I did, when I hurt myself?Short story:I chased a giant mosquito ( a very harmless insekt with long legs )in our bedroom.My intentions were to chase it out of our ( newly remodeled ) bedroom, jumped op on our queensize bed,waving a newspaper in my hand, and fell down with a crash.One of the middlebones in my foot is broken and I will be staying home for work for a while.No walks in the woods for me for a while and this is the time of the year to pick lingonberrys and mushrooms.
Now I'm using crutches to get along and everything I want to do takes twice the time I'm used to.I will sit down and finish my schawl.Maybe I shall put some pearles on the edges.Well I got plenty of time for knitting and reading novels.

2 kommentarer:

ulrikasblogg sa...

Det där var väl onödigt hörru :)
Jag fixar en rullstol till symässan :) inga problem.
Sköt om dig .
Ulrika

Karin sa...

So sorry to hear about your accident. Hope it's healing fast.
Take it easy, relax and knit !