söndag 21 september 2008

Trevligt veckoslut!

Jag får nog ändra titeln på den här bloggen till "Irenes liv ", eftersom jag nästan aldrig kan visa något färdigt arbete.
Den här helgen har stickningen fått vila och jag har varit i Värmskog, hos mina vänner Birgitta, Göran och dottern Kristina.
Vi har gått långa promenader, plockat svamp och umgåtts.

I have to change the titel of this blog to " Life of Irene " because I very seldom can show any pictures of my knitting.
This weekend my knitting had to stay in my bag, and I have been in Varmskog at my friends summercottage.My friends Birgitta, Goran and their day+ughter Kristina.We have taken long walks, picked mushrooms and just been together.

Så här såg sjön Värmeln i går eftermiddag.This is a picture of the lake Varmeln, yesterday.

Vi hittade svamp, både vanliga kantareller och trattisar.I morse steg jag upp tidigt och plockade en korg full med trattkantareller.Det är så gott att ha i frysen till vintern.
We found two kinds of chantrells, the yellow ones and one kind that growes later in the autum.I went up early this morning and picked a full basket to take home.It's nice to have in the freezer, to have when the winter comes.

Tidigt i morse tog jag den här bilden i skogen.Titta på all spindelvävpå gräset.Det var överallt.Jag älskar att vara i skogen,lyssna på vinden i träden.
Early this morning I took this picture in the woods.Look at all the spiderwebs on the grass.It was all over the place.I love being in the woods and listen to the wind in the trees.

2 kommentarer:

Karin sa...

Those mushrooms look delicious !
Sounds like a wonderful outing !

Inger F sa...

Vilken underbar svampskörd! Jag älskar att plocka svamp, men hittar aldrig några där jag letar...
// Inger F