söndag 31 augusti 2008

Höst!

Nu är det höst! Känns ute på den klara krispiga luften och inomhus, på att vi måste sätta på värmen.Bara lite, så att det driver ut fukten.Men september kan bjuda på många varma soliga dagar,hoppas jag i varje fall.
Idag var det mulet och lite regn, men Göran och jag tog en promenad på Skutberget.Där hittade jag kantareller!Inte så många, men det var inte barta gula björklöv.Räcker till en svampsmörgås,eller kantarellsås.


Jag börjar jobba i morgon, tröstar mig med att det är tur att jag har ett jobb.Dessutom ett jobb som jag har utbildning för och jag gillar.Fast semestern kunde vara lite längre............
Håller på att sticka babytröjan och planera babylapptäcket.Inga bilder än så länge.Det går sakta framåt.

Now autum has arriwed!You can tell feeling the crisp cold air outside, and the damp air inside the house.We had tom turn the heater on,just a little.I still have hopes for warm and sunny days in september.
Today it was cloudy and some rain, but my husband Goran and I went for a long walk, near our big lake Varnen. I found some chantarells!Not many, but enough for one sandwich or for making gravy.I usually find out that the things I think are chantarells, are just some yellow birchleaves.But today I was lucky!
I´m going back to my work tomorrow.I'm lucky to have an education and a work to return too, even if I feel that my boss could give mee some more days off work.......
I´m stll knitting on my babysweater and planning for the babyquilt.No pictures, my work is slowely progressing.

2 kommentarer:

Bim sa...

Hm... här har vi haft MYCKET grått idag och MYCKET regn, blääää... och urk. Inte varit ute mer än möjligt, nej. Inte ett steg i skogen alltså... och inte en maska är stickad på det jag tänkte göra lite på under helgen. Jajaja, stickningen lär inte gå ifrån mig - tror jag? ;)
Må så grankott...

http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm

Karin sa...

Those mushrooms look very tasty.
It's hard to believe it's Fall already !
Take care. Karin