måndag 5 maj 2008

Våren är här!

Ja, våren är här! Både ljuvligt och nysigt. Jag nyser och snyter mig mellan allergimedicinen, men jag klagar inte.
Solen värmer ljuvligt och alla blommor sticker fram. Var hos min kompis i hennes sommarstuga och gick en långpromenad på lördag eftermiddag. Taxen Lova traskade med, trots sina 13 år.Vi tittade på vitsippor och liljekonvaljknoppar, samt bara njöt av vårvärmen.
Tur att jag har delvis ett utejobb. Cyklar mellan mina vårdtagare och får lite luft mellan besöken. Tar en tur i stadsparken där magnoliorna och körsbärsträden nästan blommat ut.Ni vet väl att vi har en jättefinstadspark, och där serveras det både kaffe och glass på sommaren.
Stickar vidare på schalen, den ska bli storlek mindre och endast gå ett varv runt halsen till vintern. Jag är så varm av mig,och tror inte att jag pallar för att vira en massa varv av alpacka runt halsen. Sak försöka sticka färdigt mina sockar också, nu vet jag hur man gör hälen ( stickar två socker på en rundsticka ).
Just nu är det mest jobb!Jag ska ha en veckas semester och har en del på pappersarbete som ska vara färdigt innan jag åker.
Har inga bilder denna gång, men kanske en hel del, när jag kommer tillbaka från semestern.

Inga kommentarer: