lördag 17 maj 2008

Semester i Italien!

Jag har varit på semester i Riva del Sol, Grossetto- Italien, i en vecka.
Härliga lata dagar, dock inte så varmt väder. Lite regn och lite sol. Det har varit en mycket skön vecka, borta från alla vardags sysslor och krav.
Vädret har varit varmt, trots regn och de växter som vi har i krukor, växer som träd i Italien.
Citronträd, porslinblommpr, begonaiträd- för att inte tala om rosorna.
Varje trädgård var prydd med pelargonier och kaktusar.
Däremot såg jag bara en garnaffär. Det var i Sienna och då var vi på väg tillbaka till utflyktsbussen, så jag hann inte att stanna.Såg lite mohair och melerade garner.
Stickade lite på en schal i limegrönt och turkos. Garnet är Barbros handfärgade.Det blir läckert, men jag vet inte hur stor schalen kan bli då jag bara har ett nystan.



Det var underbart och vara i ett annat land och se/uppleva en annan kultur.Jag måste verkligen lära mig språket, för det är inte sista gången jag besöker Italien.
Jag var i och badade, bara en en liten bit då det var varning för farliga underströmmar.Vattnet var salt och ljummet, härligt!

2 kommentarer:

Inger F sa...

Jag älskar också Italien! Med eller utan garn...
//IngerF

Froding sa...

Lyllos!!
Marianne