fredag 23 maj 2008

Väntan på sommarvärmen.


Nu är grillsäsongen här.Göran grilar för fullt och det är jättegott.Alla böcker och tidningar med grillrecept gås igenom på jakt efter nya läckerheter.
Annars ägnas den lediga tiden till trädgårdsarbete. Trots att tanken på frostnätterna i juni finns i bakhuvudet, så kan vi inte låta bli att plantera ut nya växter. Somliga nätter får vi täcka över de nyplanterade och en morgon så väckte Göran en igelkott, när han drog undan fiberduken.Igelkotten hade inget vidare morgonhumör, fräste och försvann för att hitte ett nytt sovställe.

Jag har köpt garn också.Skickade efter Malabrigo Lace ( ofärgat ) och handfärgat Suri blue i blått och cerise/rostrött från Garnkorgen. Alla härvor är underbart mjuka. Det ofärgade ska jag försöka färga själv, när mina färger från Färgkraft kommer. Har annat ofärgat garn liggande, som bara väntar på att bli färgat.
Denna gång ska jag färga flera härvor i samma nyanser, annars är det svårt att få garnet att räcka till något projekt.

Idag ska Veronica och jag åka till Skoghall och handarbeta på Zick Zack.Ska ta med kameran, så fler bilder kommer snart.

1 kommentar:

Bim sa...

Åh, vad härlig att åka iväg och sticka... Lite långt till Skoghall dock, suck. Ja, bensinen blir inte precis billigare, nej...
Åker istället iväg och tränar, rensar skallen, tänker på er som sitter där och njuter och... Längtar till augusti ;)
Må så grankott... ngn som diggar garnet där... :p garn är garn säger vissa, nopp...

Bims Portal!/Sjöbackas blogg