söndag 2 mars 2008

Syfestival i Sollentuna


Här ser ni Sofia och Marcus som tar sig en fika,efter en hel dag på Syfestivalen i Sollentuna. De var mycket nöjda med sin dag. Sofia hade köpt band och fått knappar av en utställare.Bägge barnen hade gjort fina smycken.

Jag hade en mycket trevlig dag tilsammans med Veronica, Ulrica och barnen. Vi tittade på garner, tyger, smycken och färger. En hel del saker fick följa med hem. ( Översta bilden ).
Lingarn, Opalgarn i vackra färger, färgpulver från Färgkraft och regnbågsgarnet från Evilla.
Mycket nya intryck och idéer.Det hade varit spännande att delta i några workshops, men vi nöjde oss med att titta på de arbeten som pågick.
Det var roligt att träffa Mia och lilla Vilja.Jag har sett henne på bild och hon var precis så ljuvlig som jag föreställt mig.
Vi stötte också på många vänner, som också gick och botaniserade mellan alla utställningar.
Veronica och jag vinkade av våra Göteborgsvänner och tillbringade några timmar på Stockholms Station.Några timmar senare tog vi tåget hem till Karlstad. Då var vi mycket trötta, men lyckliga över vår härliga dag och alla fynden.



3 kommentarer:

Bim sa...

Suck... tur att folk som varit iväg lämnar spår här ute i sina bloggar så man själv - som aldrig kommer iväg, och har köpstopp - får veta hur det var... Underbart, eller mindre underbart - olika i olika bloggar. Dock verkar alla ha kommit hem med massor kul saker och kul minnen...
Må så gott... värmländskan Bim - som gjort - bloggat och lyssnat på ljudbok, tränat... och dreglar över tanken på sockgarn från Barbro - café dock alltid på min jobba sent dag och köpstopp dessutom... det går inte ihop, eller? ;)
Bims Portal!/Sjöbackas blogg

miastick sa...

Hej Irene! Det var kul att träffas igen! Jag har också köpt det vackra regnbågsgarnet, vet inte alls vad jag vill sticka av det men det var så fint... och billigt. Vad har du tänk sticka?

Karin sa...

Sounds like a wonderful trip !
Beautiful yarn too !

Karin