torsdag 13 mars 2008

Tidsbrist!

Håhåjaja!

Så mycket garn och så lite tid att sticka. Tiden bara rusar iväg för mig.
Förra veckan var jag i Örebro på Hjalmars revy.Dagen efter var jag ledig, så vi åkte direkt till vännerna i Lindesberg och tillbringade några dagar hos dem.Vi hade fint väder och gick långpromenad i skogen.Lite shoppning blev det också.Kollade även hos Carinas garn i Lindesberg.Hon öppnade för 1½ år sedan och har mycket fina garner.

På söndagen var jag och Veronika till Plantagen för att köpa lite blommor.Så snopna vi blev, när det var stängt och öppnade inte förrän nästa onsdag. Så vi åkte till Blomsterlandet i stället. Jag köpte två pelargonier, en Saint paula och lite vårlökar i kruka. Det såg genast bättre ut i mina fönster.

På tisdag kväll var det stickcafé på Stick o Sy.Trevligt och mysigt.Jag stickade lite på ett par sockar, annars så stickar jag mest på Görans tröja.Nu har jag kommit upp till armhålorna och ärmarna är färdiga. Bilder kommer senare.

Till helgen ska jag till Göteborg för att hjälpa min dotter att flytta.Hon har hyrt i andra hand och är nu uppsagd från lägenheten. Flyttar in hos en kompis så länge, så det är inte den sista flyttvändan.

Mia frågade vad jag ska göra av Evillagarnet.Jag vet inte än, har några idéer, men som sagt-måste göra färdigt det som jag håller på med först.

1 kommentar:

miastick sa...

Ska bli spännande att se vad du bestämmer dig för. Jag tror min regnbågs-evilla ska bli en clapotis...
Lycka till med flyttandet!