tisdag 12 februari 2008

Stickcafé.











Nu har jag varit på två stickcaféer. Först i Skoghall förra torsdagen. Där startade vi en sockklubb.
Barbro hade färgat merionull i härliga färger och översatt två sockbeskrivningar från engelska.Man fick själv välja vilken svårighetsgrad man vill ha.
Dessutom hade Maria på Zick zack sytt små fina påsar att ha stickningen i.Läckert, eller hur?
Idag var det stickcafé på Stick o sy. Det var jätteroligt. Jag har bestämt att INTE köpa mer garn, förrän jag kommer till Syfestivalen i Sollentuna och har lyckats att hålla mitt beslut.Det gav upphov till många skratt, då ingen trodde mig. Men jag har inte köpt ett enda nystan hittills.
På de översta bilderna kan ni se hur flitiga vi var. Ann och Lena hade bullat upp med fika och vi försåg oss med god aptit.



1 kommentar:

Bim sa...

Ja, gissa vem som skulle ha velat vara med där och suttit och stickat! Och i Skoghall och fått sticka sockar i liknande härligt garn... och jag gillar era härliga stickpåsar, jö... Missade även den gröna med får ni fick er... Saknar er jö...
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som fortsätter sticka i min ensamhet och försöker kurera en envis förkylning :(
Varken stickcafe eller träning = kinkig till tusen... ;)