tisdag 18 december 2007

Minusgrader!


Nu är det kallt ute och ser vintrigt ut.Jag gillar inte snö något vidare och hoppas att det inte blir mer än så här.

Vackert är det dock, med alla vita träd.Jag sitter helst inne i värmen och stickar på Görans tröja.Den kommer att ta evigheter att få klar.
Baskern i Per Gynt blev ett halvt ufo.När jag stickat mösskullen insåg jag att den skulle bli jättestor, så jag repade raskt upp eländet.Annars var den jättefin på tjejen i stickhäftet, men allt blir inte som man tänkt.

2 kommentarer:

stickveronica sa...

Du verkar ha fått ordning på hur man lägger in bilder! Jag håller med om att det är väldigt vackert nu när allt är vitt.

God Jul!
Veronica

Bim sa...

Hm, sitta inne och sticka vill jag också göra - jämt ;)
Cobbelstone (?) vill jag göra till min karl - fyller jämt i februari... men garn???
Hm, basker skulle jag göra till yngsta dottern i ett ljusare turkos Silke Alpaca. Blä, de hade inte det garnet i vår garnbutik... nä, hon ansåg det onödigt, bättre med dubbelt vanligt alpaca... och ingen hade frågat efter det - jo, jag... Hm, vet de inte om att det finns är det svårt att fråga efter det... kommer ändå inte att sälja, var andra kommentaren, suck...
Jajaja, jag stickar vidare på spetshalskrage i ljusare turkos vanlig alpaca istället... skulle varit klar förra julen - denna? Garn, mönster och noteringar om antal varv/blocket - gick nämligen skilda vägar - dock har de återsett varandra nu igen :p
Må så gott... västvärmländskan... kramis Bim som gillar allt det vita - dock hade det varit ÄN bättre om det varit snö och inte bara vitt pga all kyla, brrr... 16-17grader nu i morse, brrr...