söndag 9 december 2007

Första inlägget!

Äntligen har jag fått till en blogg.Nu ska jag bara lära mig att hantera kameran också.Det blir inte mycket tid över för stickning.
Vad jag har på stickorna?Just nu är det en basker i Per Gynt, rött mönster på mörkgrå botten.Det ska bli spännade att se hur den kommer att ta sig ut när den är färdig.
Så håller jag på att sticka en tröja till min man, med aranmönster.Det är hans fel att arbetet på tröjan fortskrider så långsamt, för han beställde en mössa av mig.Mössan blev färdig i går och invigdes med en promenad i skogen.
Jag har också ägnat tid åt julbaket.Det hr blivit både pepparnötter och mandelmusslor, samt att jag har kokat plommonmarmelad. Så flitens lampa har lyst ihärdigt i vårt hem och nu ska jag koppla av med några varv på min basker.

1 kommentar:

stickveronica sa...

Jag hittade dig! Ska lägga upp en länk till dig ikväll.