lördag 31 juli 2010

Augusti! ( August!)


Först en bild från Rhodos, där Göran och jag var två veckor i juli.Underbart varmt, satvatten och svalkande vind.Grekerna var så gästvänliga,åker gärna tillbaka något annat år.
( First a picture from Rhodos.Windsurfing.Goran and I spent two weeks i july.Wonderful hot weather,saltwater and a cooling breeze.The people was so friendly and we will go back some other year.)

Min Annis stickade jag på Rhodos.Garnet är handfärgat merinoull, som jag köpt av Barbro.Jag är inte nöjd med den övre kanten, den rullar sig.Jag kanske ska virka fastmaskor längs kanten för att få den stadigare.Jag lade upp 100 maskor med än vad som stod i beskrivningen för att få en längre schal.
( I knit an Annis at my visit to Rhodos.The yarn is Barbros handdyed merinowool.I bought it from her some time ago.I'm not satisfied with the finishing, its rolling back.Maybe I will crochet stitches along the edge, to make it more firm.I did cast on a 100 stiches more to make the schawl longer.)

Idag har Göran jag varit på Gammelvalai Brunskog!Det är så roligt att se hur man använder gamla maskiner, se på handfärgat garn och allt annat hantverkJag köpte också honung och mjukt bröd.Sedan åkte vi till Arvika.Där hittade jag denna svepask för lknäckebröd.Jag har länge önskat mig en sådan för att slippa ha smulor i hela köksskåpet.Ett riktigt vackert hantverk och mannen som har gjort asken ska vara jättestolt över.Jag är så glad över att den ska pryda mitt kök.
( Today Goran and I have visited The old world in Brunskog.Its a kind of exhibition ( a week every summer )where people do carfts in the old way.Food, ceramics,paper,making candles, quilts, dyeing yarn, and lots of other things.It's so fun to walk around.I bought a jar of honey and some bread.The we went to the nearby town,Arvika.I fond this wooden box for the swedish hard bread.I have been wanting a box for along time, to aviod crumbs in my kitchencabinet,It's also so beautiful and the man who made the box shall be really proud over his work.I'm so glad that it will be in my kitchen.)

1 kommentar:

Froding sa...

Hej!
Du har en award att hämta hos mig!!