lördag 10 oktober 2009

Ommöblering! (Moving furniture)

Inga bilder idag!
Jag är lite avundsjuk på Inger F, som tar så vackra naturbilder.Jag glömmer att ta om med kameran när jag går ut.
Just nu håller Göran och jag på att möblera om.Jag har köpt ett gammalt linneskåp på Myrorna och ska ha det som garnförråd.Gissa om det får plats mycket garn där!(jaja, jag har fortfaranade garnköpsförbud, jag bara fuskar liiiite grand när nystanen övefaller mig!)
Så Billyhyllan i bok ( med glasdörrar), fick flytta till vardagsrummet, där vi redan hade en likadan.Skulle komplettera med en TV-bänk i bok och en till Billyhylla .Goran for till IKEA och ringde strax till mig.TV-bänk i bok fanns, men de har slutat att tillverka hyllen i bok.OK, säger jag, ta något som funkar.Han tog en i björk, blir en helt annan färg.Men det är ett värdsligt problem.Hyllorna står på olika sidor i rummet, huvudsaken var att allt annat passade.
Igår låg maken på golvet och monterade TV-bänken, idag ska vi flytta om allt som ligger i högar på bord och golv.Alltså ingen tid för stickning!

No pictures today.I envy Inger F, she takes so beautiful photos of our enviroment.I forget to bring my camera on my walks.
Right now, Goran and I are moving furniture around the livingroom.I bought an old cabinette at an secondhand shop, for my yarns. I can hide a lot of yarns in there.( I know, I'm forbidden to buy new skeins of yarn, but sometimes I cheat just a little bit !)
So my lightbrown Billy bookshelf (with glassdoors ) moved into the livingroom.I already had one there and we thougt that a TV-bench in samve colour and one more bookshelf would make a nice match.Goran went to IKea and called me on the cellphone.No bookshelf in matching colour, they don't make them anymore.OK, i told him take something similar.He took one in Birch, not the same colour at all.But it's not a big problem, I can live with that.Everythin else was matching.
Goram spent hours to put the furniture together and today we will be moving al the stuf into the cuobords, that lays in heaps all over our livingroom.So no time for knitting today!

Inga kommentarer: