måndag 20 juli 2009

Garngalen?

Jag erkänner.Jag är biten av garndjävulen och det illa.
I morse steg jag upp kl.05.00 och tog fram ofärgat garn och lade i blöt( vatten och ättika ).Sedan blandade jag lite färger och satte i gång att färga.När jag tittade på mina färdiga garnhärvor, kom jag på att jag behövde lite enfärgat garn också.
Idag är det torkväder, lite mörka moln på himmelen men jag hoppas på sol.
Vad jag ska göra med allt garn?Det är alltid bra att ha, kan till exempel bli en mycket kall vinter och då kan man stoppa garnhärvor innanför tröjan.Annars så kan man ha det som ögongodis och det sporrar fantasin att skapa nya plagg.

Flerfärgade härvor.Multicolored yarn.

Enfärgat garn på tork.Yarn with one colour hanging for drying.

I confess!I'm struck by the yarndevil and very bad too.
Early this morning, I got upp.Soaked some skeins aof yarn in water and vinegar.Then I mixed colours in small yars and started painting yarn.With all the skeins of multicoloured yarn I needed some skeins with one colour.
Today it's wather for drying yarn.Some dark clouds in the skye, but I'm hoping for sun.
What I'm doing with all the yarn?Well, next winter can get really cold and one can put skeins of yarn inside ones sweater.Then it's a nice sight for ones eyes and it's starts ones fantasy to make new things.

Inga kommentarer: