måndag 23 februari 2009

Barn-barn!

Jag har blivit mor-mor.Den 14;de februari ( alla hjärtans dag ) kom en liten pojke som ska heta Kyle.
Denna helgen ska jag åka och hälsa på min dotter och underverket.Någon bild blir det inte förrän vi varit där.Men jag har tagit bild av en del av de presenter han ska få.
Babytröja, filt, en nalle och min första bok.Sedan ska vi köpa en mobil att fästa på spjälsängen.

Här har livet varit stökigt med badrumsrenovering.Ännu är inte allt på plats.Vi väntar på duschvägg och lite smått och gott.Jag har städat och städat.Gipsdamm och murbruk överallt.Till och med fönstren hade en beläggning av smuts.
På stickorna finns det en rätstickad schal, som snart är färdig.Garnet är ull from Norge, men mönstret är från Marks och Kattens.Sedan har jag börjat på en rutstickad tröja från boken "Sparat".Det ärmönster som aldrig går ur tiden.

2 kommentarer:

Karin sa...

Congratulations on becoming a grandmother ! How fun ! Look forward to seeing pictures of your little one on this blog.

Inger F sa...

Grattis, "mormor"!
//Inger