söndag 11 januari 2009

Äntligen ett färdigt arbete!

Hipp,hipp, hurra!Jag är färdig med mina vanter.Garnet är Per Gynt i koksgrått och julrött.Mönstret har jag satt ihop själv, från olika mönsterböcker.
Mina gamla vantar som jag stickade 1984, har slutligen gett opp och jag var i stort behov av nytt par.Hoppas att jag inte tappar bort dem, har en vana att tappa bort vantarna ur mina fickor.
Nu ska jag börja på en babytröja i Regia.Det börjar bli dags för barn-barnet i slutet av januari.


Annars är vädret grått och trist,det regnar och blåser. Jag har tvättat och strykit idag.Tagit bort juldukar och bytt köksgardinen.Julen är slut för denna gången.

Hipp ,hipp, hurrah! I've finally finished my mittens.The yarn is Per Gynt i dark grey and red.The pattern is put together from various patternbooks.
My old mittens,I knitted them 1984, has fallen apart and I really needed a new pair.I hope that I don't loose this pair, mittens has a habit of falling out of my pockets.
Now I'm starting to knit a babysweater in Regia.It's getting closer, my new grandchild is coming in late january.
Weateher here is rainy and grey.We have a cold, damp wind blowing.I have been washing and ironing, changing christmas tableclothes and the curtain in our kitchen.Christmas is over.

2 kommentarer:

miastick sa...

Åh vad vackra! Var har du hittat mönstret till dem, finns det på nätet?

miastick sa...

Vad jag läser inlägget dåligt märkte jag nu. Hurra för dig som är så bra på att komponera mönster :) Inspirerande.