lördag 26 januari 2008

Födelsedag.




Idag har jag fått presenter och gratulationer hela dagen.Ulrika hade stickat en halsduk åt mig och hennes barn, Sofia och Marcus, hade valt jättegulliga örhängen och underbart thé.
Birgitta skickade en vitlökspress,modell större, som jag beundrat hemma hos henne.Nu slipper jag att bråka med den gamla vitlökspressen.
Gratulationskort från när och fjärran, trisslotter och blommor fick jag.Telefonsamtal och sms hela dagen.
Tack alla som tänkt på mig.Man kunde tro att jag fyllde jämt, så uppvaktad som jag blev. Jag blev ju bara 35,5 år ( eller lite,lite mer )

Min son Andreas kom och följde mig till IKEA, där vi köpte en bokhylla med glasdörrar.Som tack fick han hembakat bröd med sig hem och vi åt middag tillsammans.
I morgon ska jag montera upp bokhyllan och ta fram garn och tyg ur mina gömmor.Hoppas inte att Göran får dåndimpen, när han ser hur mycket jag har i lager. Fast jag har sett på Ravelry att det finns dom som är värre garnhamstrare an vad jag är.
På tal om garn så fortsätter jag oförtrutet att sticka på Görans tröja.Ärmar är tråkit att sticka, men det går lättare när man stickar bägge på en gång.

3 kommentarer:

Bim sa...

Oj, GRATTIS I EFTERSKOTT!!! ;)
Inga dåliga presenter du har fått dig inte... kul!
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som inte fyller nu, nej... men, det är tre andra som fyller i januari... och i februari har jag en som råkar fylla jämt, hm... vad hitta på då?

Inger F sa...

GRATTIS!
på 35 ½-årsdagen!
önskar Inger F

Inger F sa...

Välkommen hem till mig nån gång så ska du få se på hamster! Du får gärna avlasta mig ett eller annat kilo garn...