tisdag 19 maj 2009

Vi går mot sommaren!


Nu går vi äntligen mot sommaren.Våren har varit kall och blåsig.De stunder jag har kunnat sitta och njuta av solen har inte varit många, men jag hoppas på att vädret kommer att bli varmare.
Jag har semester denna vecka och gick från arbetet med stora förhoppningar om att uträtta en massa saker hemma.Som att städa ur boden, mitt garnförråd, putsa alla fönster o.s.v.Jadå, jag har städat i mitt garnförråd och upptäckt att jag äger material till en liten garn och tygbutik.Men mycket vill ha mer.Jag försöker att arbeta med vad jag har i lager, men det är alltid någon färg-garnkvalité som fattas.Kan man söka hjälp för garnberoende?

Nu har jag stickat färdit koftan till mitt barn-barn.Garnet är Lanett och knapparna hittade jag på Stick o Sy.Jag ska snart lägga koftan i ett paket och skicka till Göteborg.Men först ska jag köpa lite leksaker.Nu är Kyle tre månader och börjar intressera sig för omvärlden.Min dotter och Kyle ska snart komma och hälsa på mor-mor.Jag längtar mycket, men tack vare intrenet och webb-camera håller vi kontakten.

Jag håller på med schalen i Kauni, men behöver något mer lättstickat ibland.Hittade mönstret till en Wabi-Sabi schal på nätet.( Jag vet att man kan lägga ut en länk,men har fortfarande inte lärt mig hur.Så ni som läser detta får vara så snälla och söka på Google.)
Jag tycket att garnet till Wabi-Sabi var alldeles underbart, Noro Kochoran, men just nu fanns det inte här och priset på garnet passade inte min skrala kassa.Letade raskt igenom mitt garnförråd och hittade restgarner i Garnstudios Alpacka som passade.Naturligtvis fattades det lite färger, men ett besök hos Lena ( Syick o Sy )avhjälpte strax bristen.Jag tror att schalen kommer att bli fin och varm.En dag kanske faller för garnberoendet och köper originalgarnet.

For my english speaking readers:
Summmer is on it's way, and it's most welcome.May has been cold and windy,we haven't had many chanches to enjoy the sun.But I hope that the weather will get warmer soon.
I have a week off work and had high expetations to get some work done,you know cleaning out the shed, washing windows and so on.Well I have have gone thsroug my yarns and I have yarns and fabrics to open a small store.I'm trying,very hard, to work with the material I have at home, but there is always some colour or yarn that I need.Is there any help for yarn-addiction?

I have finished the sweater for my grandchild Kyle.I will send it to him soon, after I have bought a few new toys for him.He is three months old, and is explorig the surroundings.My daughter will sonn come to visit us, I miss them very much.Thanks to the internet and web-cam I can talk to the every day.

I'm knitting on my Kaunischawl, but want something a little bit more easy to alternate with.So I found the Wabi-Sabi schawl on the internet.It's a free pattern. (I haven't learned how to link to the site, so please search on google. )
The yarn, Noro Kochoran, is absolutely wonderful.But I didn't have it and I decided that it was to expensive for my empty purse.So I went through my yarns and found that I had some alpacka yarn.With a visit to Lena in our local yarnstore, I got three skeins of the missing colours.I think the schawl will be lovely and warm, and someday I, maybe, will buy some Noro yarn.

Inga kommentarer: